Thursday, September 9, 2010

sehari sbelum raya..


aduh gawat seh.. dri pagi keje ku ta henti2....penat2...kemas umah sapu habuk..bersihkan kipas...huh, sakit dikaki neh tahan je...mse aku tgh bersihkan syiling atas kipas tetiba adek aku snap gamb...ta senonoh!! dah lah aku tgh serabai...tp nmpak lawa lak...meh aku show kan kat korang betapa rajinnya aku mengemas umah...(mse raye je bersihkan gilo2...)

dan ketika malam, ayah bg tau org surau nnt dtg btakbir kat umah kite....aku ngan mak siapkan mner yg perlu..kami cuma sajikan dorg dgn jemput-jemput panas dcicah sambal tumis ikan bilis n air teh...cukup simple mimpel! hehehe dan ketika aku melipat kain yg menggunung banyaknya, tetiba aku amik tuala baru dri gumpalan kain, muka cicak si kucing bulush ku tpacul keluar...oh alangkah tkujat keberukan aku td...automatik kpale nye ku luku...heheheh reaksi spontan, ta leh nak wat ape....tp jgn sangka cicak lari lepas d'ajar'..die makin masuk dlm gumpalan kain2 yg aku nk lipat...nakal nye kuceng....aku cari2 dlm gumpalan kain tak jumpa2 pon cicak...tapi kain bgerak2...haish...so, aku biar jer...lg pon die bru mandi..ta pe...klo tak dah lame ko geget telinga die...hahahahah

mner cicak?

No comments: