Tuesday, September 7, 2010

no bruises no biopsy!

yes...alangkah indahnya hidup ini~

smalam amat lah indah pagi itu...smalam jgk amat la bsyukur aku ke hadrat ilahi..sbb biopsy tak jd buat...naseb baek so no scar allowed mse raye nnt...mmg ta der pon...tp tak per lah..mari aku cite serba sket pengalaman masuk bilik bedah...

smalam tepat 9 pagi aku sampai kat hspital n trus g jabatan dermatology...nama ku dpanggil...die bg satu cebisan kertas yg ttulis nama aku dah perkataan 'BIOPSY' !! seriau aku bse coretan tersebut..nurse tu pesan...nnt naek atas tingkat 2, buat biopsy..sepangjang perjalanan tuh aku tersengih aje mcm kerang busuk..mak sampai tegur aku..nape lah sewel bebenor anak die ni..aku kte ler..mak akak sengih bkan sbb nurse laki tu hensem mak..tp akak sengih sbb takot ya amat...bangun duduk bangun duduk aku..ta reti duduk diam...mak yg mse sahur td makan ubat batuk mula tesengguk..ngantuk..kadang2 kami tegelak sbb mak cerita pasal kopok lekornye yg meletop letup mcm roket...smpai ke syiling landing nyer..tringat aku kat belog kak 'ynaaohynaa' tentang keropok lekor die yg meletop mcm cite aku..tp yg tu tak nak aku cite sbb aku ta de mse tuh...kat kolej melaka lg...tiba2 aku rse tangki aku nak pecah...alamak over tank lah!!

Ael ; mak akak nak g toilet mak..
mak ; nape?
Ael : nak tkucil..hehehe...die pon tau takot mak..

10 minit lepas tu..(aku dah kua dan duduk blek kat tempat mnunggu...)

ael : mak..ouh mak..
mak : ape die?
ael : akak nak g toilet mak..
mak : td dah pegi toilet kan..
ael ; tu td...ni laen lak...

mak aku pon mngangguk...selepas aku bmaen saham..aku pon kembali ke kerusi menunggu...kaki nih loceng dlm perut bbunyi lg...

ael: mak..ouh..mak
mak : Ape nye..
Ael : nak g toilet jap...

mak aku mula geram dgn pangai anak perempuan nya yg sorang nih...camtuh lah aku takot pnyer pasal..toilet kat hspital jd umah ke-2 aku.aku gak sempat maen msg ngan membe aku..sje kacau waktu kuliah die..ahehehe...then,

Nurul 'aelrich kyo' (bkan nama sbenar)...nama ku dpanggil!!aku tekejut apabila nama ku dipanggil lalu ku gagahi diriku untuk ke bilik bedah walau hati tak rela...( wah ayat skema syial)..sme aku nak otw ke sne ta semena mena kaki ku tersandung, naseb baiik tak jatuh bgolek golek mcm hindustan...agak malu gak lah sbb sume pasakit pandang aku...mak cme tergelak dri jauh...aku memandang mak dgn muka sayu...buat isyarat "mak tanak ikot ker?"..hehehe

msok je kat bilik bedah aku tgk wah!!! pisau gunting kapas, ubat bius. mcm2 lagi lah peralatan bedah dah ready kat situ...aku di suruh releks...camner nak releks...dah lah msok bilik bedah mcm relakan diri aku masuk mulut buaya jer...huuu takowt bai~~~~
then mula lah saat nye...doktor tu mula tgk kaki aku yg nak di bedah sat lg, tp die mcm belek2 jer..the die kte...dah lambat lah...tak der sempel yg bleh di uji...klo kami amik pon result yg kite dpt kmungkinan besar 'nothing'..

ael: abis doktor tak jd biopsy la nih..
atendan: tak bleh la deh...dah tak der ape nak die potong...klo kita biopsy nnt ade parut...(kaki aku mmg dah bparut dgn chicken pox pon)
ael: abis tu doc. lebam2 nih camner?
doktor:nnt die hilang tp lambat lah..
ael:camnih jer...
atendan: camnih je lah...lebam adik nih nnt jd parut hitam cam nih...

(aku buat muka jer....sambil tenung kaki aku yg lebam2 tuh...)

hmmm...walau pun lebam dah surut, cme tinggal parut tapi sendi kaki aku masih rasa saket...so, camner neh..aku ngat hilang lebam hilang saket..tapi hilang lebam mninggalkan saket....aduh...hrmmmmm

No comments: