Friday, August 27, 2010

doktor kata...

pagi nih, aku pergi ke Hospital..wosh, takot dowh! agak takowt...aku ke sne naek moto jer...ngan ayah sbb ayah kte "naek mota la senang"...sesampai jer kat sne org agak ramai..klinik kat hspital still tak bkk lg...mak kte die bkk pkol 8 pg...ok le, aku jeling kat jam, bru pukul 7.50...aku bleh tggu lg...sbb kesabaran aku agak tinggi..hahah XD ayah lah, tak senang duduk kejap bangun, g toilet, duduk blek..bgun blek...aku mnggaru kpale jer lah tgk ayah..bukak jer kaunter rekod, ayh trus baris nak amik kad...record card..kne isi...pastu bg kat pagai perubatan...

Ael dapat bilik no. 10...tak lme sgt menunggu sbb Ael smpai awal...ayah ade mrungut, die kte " bangsa TUTT nih, smpai lmbat trus potong line...paling depan lak tuh...tak reti nak ikut giliran ker..?!!" bunyi nye mmg agak tegang sbb my father kire mcm sifat perkauman tu ade sket dlam diri die...klo Ael tak kisah sgt....asalkan tak melampau cara nya, ael leh tak amik pusing benda2 remeh camnih...lg pon org tak terlalu ramai...so, tak kisah ah...

tiba2, nama Ael kne panggil.. Kyo Aelrich (bkan nama sbenar yer..)actually dua nama dpanggil... so, dua pesakit masuk, sorang ready kat dlm bilik doktor...Ael kne check dlu..doktor pompuan india btanye "pe problem awak"..(doktor tu lawa..comel jer...) Ael pon cerita ler dri A to Z..3 minggu tanggung saket...ni korang tau...bkan bru 3 ari...

doktor tu balas,

doktor; ouh, ini you kne rujuk dengan doktor pakar..
Ael; doktor rse i kne penyakit ape?
doktor; you ade refer doktor kulit tak?..(aku geleng2 kan kepala bak kobau di tongah sawah)
ael; nope, i thought bruises nih will gone in about few days... so, tak terlintas i nak g rujuk doktor kulit...i cme pergi klinik swasta jer..
doktor;oh, itu tak bleh lah...klinaik tak leh wat apa2 utk kaki u nih..nape tak pergi hospital melaka..their general hospital also have their Dermatology dep. jgk...
Ael: mcm sye ckp td sye ngat lebam biase jer..i dah g 2 klinik satu dri tu klinik kerajaan..tp dorg tak sure wat kind of illness i dapat..
doktor:ok tak per.. isnin u kne dtg blek sni kite wat check..ari nih tak leh esok pon tak...sbb klu lua waktu pejabat kite cme check yang emergency saje..tgk kan keadaan u nih agak byk kerja jgak kne buat..(aku cme dpt mengangguk jer..teruk sgt ke kaki aku nih?)

doktor tersebut menulis satu surat, surat rujukan utk aku check up isnin nnt...dan, aku terimbas kembali kata2 Puan. timbalan pengarah kolej aku smalam..sambil die sign kad outing aku die bkata "ni sape yang cuti ari isnin nih akan dikenakan tindakan keras!" glup..nelan air liur aku dengau..nak call ketua jabatan tak tau lak...hmmm....

No comments: