Sunday, December 11, 2011

..terima kasih, pengantin baru..

..apa kena mengena ngan title ari nih? adakah untuk berterima kasih kat pihak pengantin sebab menjemput kami sekeluarga memeriahkan majlis mereka? itu sudah semestinya.. adakah berterima kasih sebab menjamu kami2 yang memang kelaparan? itu diantara sebabnya.. XD

setiap kali ayah ngan mak aku pergi ke jemputan kahwin (slalunye setiap hari sabtu ngan ahad ada jemputan kat kawasan perumahan aku..wajid ada..). aku tak ikot sebab aku kan belajar kat melaka..lepas tu kan, setiap jemputan akan dapat buah hati eh silap cenderahati..haa dapat la cenderahati dari pihak pengantin..so macam2 jenis cenderahati yang kami (mak ayah aku..) dapat..seperti cawan..sapu tangan..dan lain2 lagi..hasil kraftangan pon belambak dapat..

bukan tak hargai pemberian orang lain, cuma cenderahati yg kami dapat terlalu la maha banyaknye samapai takde tempat nak simpan lagi..last2 ade yg dbuang..ade yg rosak dan ade yg buat kain buruk jer..(sapu tangan)
hohoho dan ade yang bagi cawan..okay cawan kalau bleh kite guna untuk menjamu para tetamu aku bleh terima tapi lau cawan kecik yg untuk hiasan.. hmmmm i dont think so..aku mmg ade hobi untuk mengumpul barang tapi bukan barang yg macam bahan seramik cam cawan tu..dah terlalu byak..so, aku cakap kat adik aku..

Aelrich : Aiman, pasni lau kau kawen kau jgn bagi hadiah yg tak boleh d makan untuk para jemputan..
Aiman: kenape kak?
Aelrich..kau tengok ape dah jadi atas meja kat dapur tu..


Aelrich: tu telur rebus tu pon tak termakan lagi..sampai tembelang dah..kau nak makan ke hmm..hehehehehe
Aiman: Ouh...

yup..camtu lah..dah jadi macam galeri seni dah..takde tempat lagi nak letak baranag pemberian orang kawen nih...almari, laci-laci bakul-bakul dah penuh ngan barang2 canderahati..dan semakin bertambah....................

No comments: